Szórakozáson kívül mire is jó a YouTube?
Sziasztok!
A mai második kis szösszenetemet egy olyan témáról gondoltam megírni, ami napjainkban véleményem szerint egyre nagyobb szerepet fog kapni mind az iskolai környezetben, mind pedig a tanulás otthoni segítésében. Az IKT kurzus keretein belül sikerült megismerkednem egy olyan csatornával a címben megemlített oldalon, amely teljesen hétköznapian, és érthetően magyaráz meg bizonyos biológiai folyamatokat. A digitális tananyagforrás megtekintését követően az fogott meg leginkább, ahogyan nagyon sok hétköznapi dolgot is szóba hoz, amelyet megint csak könnyen emészthető köntösbe rejt. Ez a csatorna pedig nem más, mint a Zállatorvos.
Összességében nem egy olyan csatornáról beszélünk, amely napi szinten frissül, és tölt fel új tartalmakat, viszont a gyerekek érdeklődésének felkeltésére tökéletesen bevethető egy-két témánál. De nem muszáj feltétlenül a tananyaghoz kapcsolódni, elég, ha az egyik tanuló az iskolába jövet meglátott egy plakátot, amely a rókák veszettség elleni megóvására hívja fel a figyelmet. (Ha valaki még esetleg nem látott volna ilyen plakátot, ITT meglesheti.) A csatornán van magáról például a veszettségről is egy teljesen korrekt, szakmailag hiteles, és ugyanakkor emészthető kicsit több mint tíz perc arról, hogy miről is van szó. A kiválasztott digitális tananyagforrás alkalmazásának hasznát leginkább abban látom, hogy olyan tanulók érdeklődését is felcsigázhatjuk vele, akik egyébként nem mutatnának különösebb érdeklődést az adott téma iránt. Másodszor pedig mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a biológia és a földrajz oktatásában is az, hogy minél életszerűbbét tegyük ezeket a témákat, hogy a gyerekek lássák, hogy végre valami olyat tanulnak, aminek nem csak az iskolapadban veszik hasznát, hanem a való életben is.
Végezetül ismét egy videóval búcsúznék, amelyben a szerző végre tisztába teszi azt a társadalmi szintű téveszmét, hogy a vírus nem ugyanaz, mint a baktérium;
Reni